5 טעויות שעסקים עושים בעמוד הבית

אם יש לך אתר עסקי, זה מאמר שחובה לקרוא, לטובת העסק ולטובת הגולשים, ומי יודע, אולי אפילו לטובת האנושות כולה. אומרים שהעיניים הן החלון לנשמה שלנו, אז בפרפראזה, עמוד הבית הוא החלון לעסק שלנו. אם עמוד הבית לא עומד במטרה שלו, שהיא למעשה, להביא את הגולשים לעמוד הבא (עמוד אחר באתר), אז הוא לא עמוד בית טוב. נקודה.אישה מתוסכלת שלא מוצאת את עצמה באינטרנט יושבת בבית קפה מבודדתהאינטרנט, מנועי החיפוש וצורת הגלישה שלנו התקדמו כל כך בשנים האחרונות, שאתרים נדרשים היום לעמוד בסטנדרטים ברורים של חוויית גלישה, ולא רק להיות יפים. למעשה, רוב האנשים פשוט רוצים למצוא את מה שהם מחפשים, ולמצוא את זה מהר. זה צריך להיות עיקרון הבסיס עליו נשען האתר כולו, ודף הבית במיוחד. ברור שיש משמעות גם למראה האתר ולעיצוב שלו, ואנחנו האחרונות שנתווכח על חשיבותה של האסתטיקה. אבל בשורה התחתונה, מה שמכניס כסף לעסק – זה שהגולשים מצאו את מה שרצו, ומצאו את זה מהר. אנחנו בעידן האינסטנט והגולשים תמיד יעדיפו למצוא מהר את מה שחיפשו, גם על חשבון ויזואליות לא מרשימה, מאשר לגלוש לאתר שהוא ממתק לעיניים, אבל לא מצליחים למצוא בו את הידיים והרגליים. ואם האתר שלכם הוא ממתק לא ידידותי לגולשים, אתם תאבדו אותם, וכנראה לנצח, כי אין שני לרושם ראשוני.

אז אחרי שהבנו מהי מטרת עמוד הבית (להזרים גולשים לעמוד הבא), בואו נראה את 5 הטעויות הנפוצות ששמות לכם מקלות בגלגלים:

1. סליידרים או וידאו שמופעל אוטומטית – במילה אחת: אל. בשלוש מילים: למה זה טוב?

סליידרים בראש הדף שבו יש מספר אימג'ים (תמונות) המתחלפים כל כמה שניות. בד"כ התמונה מלווה גם באיזה משפט מחץ או אינפורמציה. למרות שסליידרים מאוד נפוצים והרבה עסקים אוהבים לשים אותם באתרים שלהם, הנתונים והסטטיסטיקות מראות שהם פשוט אסון. זה כמו לבנות ספינה, אבל לקדוח חור בקרקעית שלה, כי זה נראה לנו ממש דקורטיבי. אפשר להתווכח אם זה יפה או לא, אבל מה שבטוח – זה חוטא למטרה.

בואו נחזור לנקודת המבט שלנו כגולשים. בסה"כ רצינו למצוא משהו, ורצינו למצוא את זה מהר. סליידרים לא תורמים למטרה הזו, להיפך, הם מעכבים אותנו, מסיחים את דעתנו ולרוב גם קצת מעצבנים אותנו. חלקנו אפילו לא טורחים להסתכל עליהם, בגלל תופעת "עיוורון הבאנרים" שבטח שמעתם עליה, ואלה מאיתנו שכבר כן רוצים לקרוא, בד"כ לא מספיקים, כי התמונה מתחלפת באמצע, ואין ספק שזו חוויית גלישה מצויינת 😉

אישה מתעצבנת על מחשב מחזיקה פטיש ומוכנה להרוס את מחשב שלהבאותו אופן, גם וידאו שמתנגן באופן אוטומטי מקפיץ את הגולשים, ולא בקטע טוב. בטח יצא לכם לא פעם להיכנס לאתר ולאחר כמה שניות משהו התחיל לצעוק עליכם. מעבר לזה שזה מבהיל על סף התקף לב ומאוד גורע מחוויית הגלישה, זה גם מעכב את הגולשים בדרך אל המטרה (כזכור, להגיע לעמוד הבא), כי עכשיו הם צריכים למצוא את הוידאו שצועק עליהם ולסגור אותו, בהנחה שהם לא הקליקו על ה-X הראשון שמצאו ונטשו את האתר.

הפתרון מאוד פשוט – הפסיקו להשתמש בסליידרים ווידאו שמופעל אוטומטית. חשבו על המסר שלכם, על מה הגולשים צריכים לדעת. דאגו שהמסר יהיה פשוט, מתומצת, ברור וקל לקריאה, כי זה מה שהקוראים רוצים.

2. פופ-אפים בעמוד הבית זה כמו שיחת יחסנו לאן בדייט הראשון:

בדרך כלל פופ-אפים הם דרך טובה להשיג מיילים של לקוחות. אתם שולחים להם ניוזלטר עם עדכונים והטבות, והם נותנים לכם אינפורמציה עליהם שתעזור לכם לשווק להם בדיוק את מה שהם רוצים לקבל. בעולם הנוכחי זה סוג של win-win. אבל פופ-אפ בעמוד הבית עושה נזק כמו סליידר ווידאו שמתנגן אוטומטית. הוא מפריע לגולשים להבין איפה הם ומה הם מחפשים. הפופ-אפ קוטע את חוט המחשבה, מסתיר את הטקסט באמצע הקריאה, ומסרבל את המעבר לעמוד הבא.

אנחנו לא נגד פופ-אפים באופן גורף, ממש לא. יש פופ-אפים מעולים. למשל פופ-אפ שקופץ רק אם הגולש/ת היו באתר לפחות דקה, או אפילו יותר טוב – פופ-אפ שקופץ רק כאשר העכבר מתקרב ל-X. אלו פופ-אפים טובים כי התזמון שלהם מתאים וטוב משתי בחינות: במקרה הראשון, הגולשים היו מספיק זמן בעמוד כדי לקבל אינדיקציה לכך שהאתר כנראה מעניין ויש לו ערך ולכן סביר שירצו להירשם לניוזלטר. במקרה השני, תפסנו את הגולשים בדרך החוצה, אז הפופ-אפ לא מפריע להם לחפש את מה שהם רוצים, וגם מאפשר להם להירשם כדי לקבל עדכונים ומידע רלוונטי. להבדיל, אם הפופ-אפ מופיע בעמוד הבית, אז גם התזמון וגם המיקום מבלבלים ומעכבים את הגולשים בדרכם להיות הלקוחות הבאים שלנו.

3. דברו על הלקוחות והגולשים, לא עליכם.
לעידן האינסטנט של ה"כאן ועכשיו" יש הסתעפויות שונות, ואחת מהן היא ההבנה שאנשים רוצים להבין מה יוצא להם מזה. מה שידוע בעולם השיווק כ- What’s in It for Me. דברו על הפתרונות לבעיות של הלקוחות, לא על המוצר או השירות שלכם. מה התועלות שהם ישיגו מקניית המוצר שלכם. במילים אחרות, תעשו את האקסטרה מייל בעיבוד המידע והאינפורמציה עבור הלקוחות.
אם אתם מוכרים מכונית עם צריכת הדלק הטובה בעולם למשל, שימו את הדגש על העלות הנמוכה של הדלק, ולא על צריכת הדלק הנהדרת. הקונים הפוטנציאליים ישמחו לדעת שהם יצטרכו לתדלק רק אחת לשבועיים במקום אחת לשבוע ושהמכונית הנפלאה הזו תחסוך להם חצי מעלות הדלק. זה הרבה יותר מעניין מהנתון היבש של צריכת דלק 1:30 שצריך לתרגם לעלויות, חיסכון ובשורה התחתונה – כמה זה עולה להם.

4. חדשות החברה – לא בעמוד הבית

הפרסים שזכיתם בהם, התחרויות האחרונות שהעסק שלכם השתתף, הלקוחות החדשים-דנדשים שבדיוק הצטרפו ולוח המשרות החמות של העסק יכולים להיות בעלי ערך רב. המידע הזה יכול לתרום למיצוב העסק בשוק, להגביר את האמינות ולשדר מקצועיות. עם זאת, חשוב מאוד לשים את הדברים הנכונים במקומות הנכונים.

עמוד הבית צריך להיות סביב השירותים והמוצרים, הפתרונות האידיאליים ללקוחות ולעזור להתמצא באתר. אם הסקשן של החדשות הוא חלק מאוד חשוב, אז תדאגו שבעמוד הבית יהיה קל מאוד למצוא את העמוד הזה. תקראו לו "חדשות", שימו אותו בבולד ותדביקו לו פפיון מהודר. אל תתחילו לפרט את כל החדשות של החברה בעמוד הבית – זה לא רלוונטי לרוב הגולשים והגולשות. והמנטרה כבר בטח ברורה – מה שלא רלוונטי פשוט מעכב מהלגיע לעמוד הבא.

5.  תסגרו על מה שחשוב ורק אז תתחילו לכתוב

עמוד הבית נועד לעזור לנו (הגולשים) למצוא את מה שחיפשנו. זה לא המקום להכביר במילים ולספר אודות החברה, על עקרונותיה, עובדיה, חזונה ומי הייתם כשהתחלתם לפני 12 שנה. לכל אלה צריך להיות עמוד אחר באתר. אז מה כן? אם יש לכם מספר מוצרים או שירותים, דאגו שיהיה קל לאתר אותם, שהחלוקה בעמוד הבית תהיה ברורה, שיהיו כותרות ברורות ושהתכל'ס יופיע קודם.

חשוב להבין מה הן מטרות האתר שלכם בראש ובראשונה. כך תוכלו להפיק מעמוד הבית את המירב. אם מטרת האתר היא להיות חלון תצוגה וירטואלי, תחנה למכירת כרטיסים, עמדת שירות דיגיטלית או דרך להשיג לידים, זה משפיע בצורה שונה על האופן שבו תציגו את הדברים, על איזה טקסטים תכניסו וכמובן על מבנה, עיצוב וצורת עמוד הבית. אם המטרות לא ברורות עד הסוף, עכשיו זה זמן טוב להתחיל לחשוב עליהן, ובכל מקרה, להפחית את העומס בעמוד הבית זו תמיד התחלה טובה.

אם המשימה הזו נשמעת לכם כמו תיק, דברו איתנו. אנחנו נשמח להוריד לכם את המטלה הזו מהראש, לבדוק את עמוד הבית שלכם ואת האתר בכלל ולעשות אופטימיזציה לפי מה שהגולשים וגוגל אוהבים.

יש שאלות? כתבו לנו!

רוצה להתחיל?

הצוות המעולה שלנו כבר מוכן לבנות לך אסטרטגיה ולהתחיל עם מסעות הפרסום, אז למה לחכות? אפשר להתקשר אלינו ל 050-8824178 או להשאיר פרטים ונחזור אליך בהקדם 🙂



רוצה להתחיל?

הצוות המעולה שלנו כבר מוכן לבנות לך אסטרטגיה ולהתחיל עם מסעות הפרסום, אז למה לחכות? אפשר להתקשר (בלחיצה פה למטה) או להשאיר פרטים ונחזור אליך בהקדם 🙂




רוצה להתחיל?

הצוות המעולה שלנו כבר מוכן לבנות לך אסטרטגיה ולהתחיל עם מסעות הפרסום, אז למה לחכות?
אפשר להתקשר אלינו ל 050-8824178 או להשאיר פרטים ונחזור אליך בהקדם 🙂