איך עובדים האלגוריתמים של מנוע החיפוש גוגל

לגוגל (כלומר לכל מנועי החיפוש, אבל בישראל כולם משתמשים בגוגל), יש מספר אלגוריתמים, שהם בעצם נוסחאות מאוד מסובכות, שעוברות וסורקות את האתר על מנת לבדוק כל מיני פרמטרים. בהתאם לפרמטרים האלו, האתר מקבל ציון שקובע את המיקום שלו בחיפוש. 

אז מה הם האלגוריתמים של גוגל?

האלגוריתמים משתנים ומתווספים מעת לעת, על מנת לדייק את התוצאות של מנועי החיפוש כמה שיותר. מטרתנו היא להכיר את האלגוריתמים ומה הם רוצים, על מנת שנוכל להתאים את האתר ולהישאר עדכניים.

הנה חלק מהאלגוריתמים המפורסמים של גוגל:

  1. פנדה (Panda): אלגוריתם שמונע מאתרים עם תוכן לא טוב לעלות במנועי החיפוש.
  2. פינגווין(Penguin): מזהה אתרים שמשתמשים בחוות קישורים (אתרים שכל מטרתם היא לספק לינקים לאתרים אחרים) רק על מנת לקדם את עצמם במנועי החיפוש, ומונע זאת.
  3. קוליברי (Humming Bird): מזהה תוכן אמיתי ומשמעותי הקשור למילות המפתח, בניגוד לשימוש ריק במילות מפתח.
  4. יונה (Pigeon): מייצר תוצאות חיפוש משמעותיות, בעלות ערך ומדויקות, הקשורות לאותות דירוג החיפוש.
  5. מוביילגדון (Mobilegeddon): מזהה אתרים נגישים למובייל ונותן להם דירוג גבוה יותר.

אז מה כל זה אומר?

בגדול, זה אומר שבגוגל עושים הכל כדי לוודא שהאתרים שיעלו במנוע החיפוש יתאימו למה שהגולשים חיפשו, וזו מטרת האלגוריתמים האלו. חשוב להקפיד לבחור בחברה שמבינה גם בשלב בניית האתר וכמובן שגם בשלב קידום האתר. המטרה היא לעשות עבודת קידום איכותית לאורך זמן ולטפס במעלה התוצאות למעלה, במקום לעשות מניפולציות על גוגל שיובילו אותנו למקומות גבוהים בהתחלה, אבל יפגעו באתר לאורך זמן.

למשל, אם אני מחפשת מכונית טויוטה אדומה, ובעמוד הראשון עלה לי אתר של מישהו שמוכר רק מכוניות סובארו אדומות – מה שיקרה בעצם זה שאני אגלה דיי מהר שאין לו את מה שחיפשתי, ואני אברח מהאתר. ייתכן שזו טעות, ייתכן שהוא מכר פעם טויוטה אדומה ולא עדכן את האתר, וייתכן שהוא שם את הביטוי טויוטה אדומה, כי הוא ידע שיותר אנשים מחפשים טויוטה ורצה להכניס אותם לאתר שלו. סביר להניח שאם חיפשתי טויוטה אדומה במנוע החיפוש (להבדיל מ"מכונית אדומה"), אז אני יודעת מה אני רוצה ואני לא אשתכנע פתאום לקנות סובארו. גוגל מכירה אותנו טוב, היא כבר הספיקה לדעת מה אנחנו אוהבים ולמה אנחנו מתכוונים כשאנחנו מחפשים דברים במנוע החיפוש שלה. היא רוצה לתת לגולשים את הטוב ביותר, וזו גם המטרה שלנו ושלכם באתר. אם עובדים עם גוגל אפשר לטפס במעלה התוצאות ולוודא שרק מי שבאמת רוצה את השירותים והמוצרים שלנו יכנס. אם עובדים על גוגל, צריך לקחת בחשבון שזה לא יצליח לאורך זמן ומתישהו גוגל תעניש את האתר.

אוקי… אז מה לעשות כדי שהאתר יתאים לגוגל ולגולשים?

קידום אתרים מקצועי – SEO  (שזה Search Engine Optimization) עושה בדיוק את זה – מתאים את האתר למנועי החיפוש ולגולשים. שני הכלים העיקריים לקידום הם:

  1. יצירת תוכן באתר! אבל לא סתם תוכן, אלא תוכן בעל ערך שמותאם לקידום אתרים, הכולל גם תמונות וסרטונים רלוונטיים הקשורים למילות המפתח ולקהל היעד. זו טכניקה הידועה כ- On Page Optimization, הנעשית בתוך האתר.
    בשנתיים האחרונות גוגל עובדת מאוד חזק על הבנה של כוונת החיפוש, כדי לדייק את תוצאות החיפוש אפילו יותר. יצירת תוכן מקצועי ואיכותי באופן קבוע, מאפשרת לגוגל להפנות אלינו גם חיפושים שקולעים לכוונה ולא רק למילות המפתח.
  2. יצירת קישורים לאתר או לבלוג מאתרים אחרים, כך שגולשים באתרים אחרים יגיעו אל האתר שלך. זו טכניקה הידועה כ- Off Page Optimization, כי היא נעשית מחוץ לאתר. כמובן שזה עובד רק אם הקישורים נעשים באתרים איכותיים ולא בחוות קישורים, ואם התוכן באמת רלוונטי להפניה.

 

הגיע הזמן לקדם את האתר שלך בצורה מקצועית? אנחנו כאן!